Κάθε μήνα η υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών

Με την ΠΟΛ 1078/2014 δίνονται οδηγίες για τις συγκεντρωτικές καταστάσεις. βλέπε νεώτερη ανάρτηση ΠΟΛ 1078/2014

Εκδόθηκε η απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, η οποία θα «ενεργοποιεί» τη διάταξη που ψηφίστηκε με τον πρόσφατο φορολογικό νόμο (ΣΣ Ν. 4223/31.12.2013), για τη μηνιαία, πλέον, ηλεκτρονική υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών, από περισσότερους από ένα εκατομμύριο επιχειρηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες (ΣΣ χωρίς κατώτατο όριο συναλλαγών που στις ετήσιες βάσει ΚΦΑΣ είναι 300€).

Μηνιαία η υποβολή των Συγκεντρωτικών Καταστάσεων πελατών και μηνιαία ή τριμηνιαία Συγκεντρωτική Κατάσταση προμηθευτών για τα στοιχεία που εκδίδονται από 1.1.2014 – ΠΟΛ 1022/7.1.2014 (Δημοσίευση στο ΦΕΚ την 31.1.2014)- Τον Απρίλιο δύνανται να υποβληθούν του α΄ τριμήνου – Ο ΓΓΔΕ δήλωσε ότι θα υπάρξει 4μηνο προσαρμογής και θα πάνε Μάιο 2014.

Οι υπόχρεοι θα συμπληρώσουν και θα υποβάλουν τα στοιχεία για τα τιμολόγια των μηνών Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου τον Απρίλιο.

Πάντως χθες, ο γενικός γραμματέας έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι η απόφαση θα διορθωθεί και τελικά θα υπάρξει τετράμηνη περίοδος προσαρμογής. Δηλαδή, οι φορολογούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα τον Μάιο να υποβάλουν τις συγκεντρωτικές του πρώτου τετραμήνου Ιανουαρίου-Απριλίου.

Από τον ιστότοπο Taxheaven, αντιγράφουμε:

«Μέχρι τον Μάιο τελικά θα υποβληθούν οι μηνιαίες συγκεντρωτικές καταστάσεις.

Το Μάιο θα υποβληθούν οι μηνιαίες συγκεντρωτικές καταστάσεις των μηνών Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου-Μαρτίου-Απριλίου.

Το Taxheaven μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την Γενική γραμματεία δημοσίων εσόδων ενημερώνει τους συναδέλφους ότι ο Γενικός Γραμματέας θα προβεί σε διόρθωση της ΠΟΛ.1022/7.1.2014

‘Έτσι οι καταστάσεις των 4 πρώτων μηνών θα υποβληθούν τον Μάιο όπως αρχικώς είχε ανακοινώσει ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων.

Ευνόητο είναι ότι η ανωτέρω ρύθμιση είναι δυνητική και οι υπόχρεοι στην υποβολή των μηνιαίων συγκεντρωτικών καταστάσεων μπορούν ήδη να ξεκινήσουν την υποβολή αυτών στην ανοικτή πλέον εφαρμογή της ΓΓΠΣ, εφόσον τα μηχανογραφικά τους συστήματα έχουν την δυνατότητα αυτή.»

Ας προβεί ο σεβαστός κος ΓΓΔΕ στην τροποποίηση έγκαιρα.

 

Καλό είναι οι υπεύθυνοι της πολιτείας να μην γράφουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πράγματα που διαφορετικά από αυτά αναγράφουν στα επίσημα έγγραφα που ο ίδιοι υπογράφουν αλλιώς νομοθετηθεί ότι οι αναρτήσεις ή ανακοινώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ επέχουν θέση επίσημου έγγραφου και ισχύει από την ανάρτηση και να καταργηθεί το ΦΕΚ. Βέβαια υπάρχει το «διαύγεια» που μπορεί να αξιοποιήσει ο κος Γενικός

Ακόμη βέβαια λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει και πρέπει να σταματήσει από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, η προχρονολογημένη έκδοση αποφάσεων (αρίθμηση και ημερομηνία των ΠΟΛ) γιατί δημιουργεί σύγχυση στους πολίτες.

Σύμφωνα με την απόφαση -ΠΟΛ 1022/2014 (δημοσιεύεται παρακάτω)-, η υποβολή των καταστάσεων πελατών θα γίνεται ανά μήνα από όλους τους υπόχρεους, ενώ η υποβολή των καταστάσεων προμηθευτών θα γίνεται ανά μήνα από όσους τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην Γ΄ κατηγορίας) και ανά τρίμηνο από όσους τηρούν απλογραφικά βιβλία (πρώην Β΄ κατηγορίας).

Η εν λόγω απόφαση ορίζει ότι,

  • κάθε φυσικό πρόσωπο με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα,
  • κάθε νομικό πρόσωπο και νομική οντότητα, καθώς και
  • οι αγρότες που υπάγονται στο άρθρο 41 του Κώδικα ΦΠΑ υποβάλλουν καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών, για τα εκδοθέντα και τα ληφθέντα φορολογικά στοιχεία, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου, στον διαδικτυακό τόπο του υπουργείου Οικονομικών, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης αυτών (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα).

Την ίδια υποχρέωση έχουν και οι μη εγκατεστημένοι στο εσωτερικό της χώρας υποκείμενοι στον φόρο, οι οποίοι διαθέτουν ΑΦΜ στο εσωτερικό της χώρας, για τις αγορές ή πωλήσεις που πραγματοποιούν χρησιμοποιώντας τον ΑΦΜ αυτό, εφόσον στα πρόσωπα αυτά ή σε όμιλο που ανήκουν έχει χορηγηθεί άδεια για την πραγματοποίηση εισαγωγών, με αναστολή καταβολής του οφειλόμενου ΦΠΑ κατά την εισαγωγή και εφαρμογή του συστήματος αντιστροφής της υποχρέωσης για τις μεταγενέστερες παραδόσεις των αγαθών στο εσωτερικό της χώρας.

Στις καταστάσεις καταχωρίζονται:

  • Ο ΑΦΜ του πελάτη ή του προμηθευτή.
  • Το πλήθος των εκδοθέντων και ληφθέντων φορολογικών στοιχείων.
  • Η αξία της συναλλαγής, προ ΦΠΑ.
  • Ο ΦΠΑ που επιβαρύνει τη συναλλαγή.
  • Η ένδειξη για το εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεο πρόσωπο (μόνο για τους προμηθευτές).

Στην κατάσταση πελατών καταχωρίζονται ανά ΑΦΜ αντισυμβαλλομένου, με μία κατ’ ελάχιστο εγγραφή, κατά περίπτωση:

  • Τα τιμολόγια και κάθε έγγραφο που υπέχει θέση τιμολογίου, πλην πιστωτικών, που αφορούν συναλλαγές με πρόσωπα που διαθέτουν στο εσωτερικό της χώρας ΑΦΜ.
  • Τα πιστωτικά τιμολόγια.

Καταχωρίζονται συγκεντρωτικά (καθαρή αξία), χωρίς αναγραφή του ΑΦΜ του αντισυμβαλλομένου:

  • Τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, με μια εγγραφή ανά αριθμό μητρώου ΦΤΜ (Φορολογική Ταμειακή Μηχανή).
  • Τα λοιπά μηχανογραφικά ή χειρόγραφα εκδιδόμενα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, συμψηφισμένα με τις αποδείξεις επιστροφής, με μία εγγραφή.

Στην κατάσταση προμηθευτών καταχωρίζονται ανά ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενου, με μία κατ’ ελάχιστο εγγραφή αναλόγως, παραστατικά αγορών αγαθών ή υπηρεσιών.

Καταχωρίζονται συγκεντρωτικά, χωρίς αναγραφή του ΑΦΜ του αντισυμβαλλομένου, ληφθέντα παραστατικά που έχουν εκδοθεί στο όνομα τρίτου προσώπου (π.χ. λογαριασμοί ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.), στις καταστάσεις του προσώπου που αφορά πραγματικά η δαπάνη ή που αφορούν αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών και έχουν εκδοθεί στοιχεία λιανικής.

ΠΟΛ.1022/7.1.2014 Υποβολή καταστάσεων φορολογικών στοιχείων, για διασταύρωση πληροφοριών

ΠΟΛ 1022/2014

(ΦΕΚ Β’ 179/31-01-2014)

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 14 του Ν.4174/2013, όπως προστέθηκαν με την παράγραφο 5 του άρθρου 42 του Ν. 4223/2013 (ΦΕΚ Α΄ 287/31.12.2013).

2. Την ανάγκη διενέργειας διασταυρωτικών ελέγχων για την πάταξη της φοροδιαφυγής.

3. Ότι, από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, από αυτή που περιγράφεται στο σχετικό έγγραφο της Δ/νσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ 0002166 ΕΞ 2014),

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Έκταση εφαρμογής

α) Κάθε φυσικό πρόσωπο με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, κάθε νομικό πρόσωπο και νομική οντότητα, καθώς και οι αγρότες που υπάγονται στο άρθρο 41 του Κώδικα Φ.Π.Α. (Ν. 2859/2000), υποβάλλει καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, πελατών και προμηθευτών, για τα εκδοθέντα και τα ληφθέντα φορολογικά στοιχεία, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης αυτών (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα).

β) Τις ίδιες υποχρεώσεις έχουν και οι μη εγκατεστημένοι στο εσωτερικό της χώρας υποκείμενοι στο φόρο, οι οποίοι διαθέτουν ΑΦΜ στο εσωτερικό της χώρας, για τις αγορές ή πωλήσεις που πραγματοποιούν χρησιμοποιώντας τον ΑΦΜ αυτό, εφόσον στα πρόσωπα αυτά ή σε όμιλο που ανήκουν, έχει χορηγηθεί άδεια για την πραγματοποίηση εισαγωγών, με αναστολή καταβολής του οφειλόμενου Φ.Π.Α. κατά την εισαγωγή και εφαρμογή του συστήματος αντιστροφής της υποχρέωσης για τις μεταγενέστερες παραδόσεις των αγαθών στο εσωτερικό της χώρας, σύμφωνα με τις διατάξεις του δεύτερου εδαφίου της περίπτωσης η΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000).

Άρθρο 2

Περιεχόμενο καταστάσεων

Στις καταστάσεις της παραγράφου 1 της παρούσας καταχωρούνται:

α) Ο Α.Φ.Μ. του πελάτη ή του προμηθευτή.

β) Το πλήθος των εκδοθέντων και ληφθέντων φορολογικών στοιχείων.

γ) Η αξία της συναλλαγής, προ Φ.Π.Α.

δ) Ο Φ.Π.Α. που επιβαρύνει την συναλλαγή.

ε) Η ένδειξη για το εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεο πρόσωπο (μόνο για τους προμηθευτές), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1.

Άρθρο 3

Τρόπος καταχώρισης

Στις καταστάσεις της παραγράφου 1 της παρούσας, οι καταχωρήσεις διενεργούνται ως εξής:

Α. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ

1. Καταχωρούνται ανά ΑΦΜ αντισυμβαλλομένου, με μία κατ’ ελάχιστο εγγραφή, κατά περίπτωση:

α) Τα τιμολόγια και κάθε έγγραφο που υπέχει θέση τιμολογίου, πλην πιστωτικών, που αφορούν συναλλαγές με πρόσωπα που διαθέτουν στο εσωτερικό της χώρας ΑΦΜ.

β) Τα πιστωτικά τιμολόγια, που αφορούν συναλλαγές με πρόσωπα της περίπτωσης α΄.

2. Καταχωρούνται συγκεντρωτικά (καθαρή αξία), χωρίς αναγραφή του ΑΦΜ του αντισυμβαλλομένου, που προβλέπεται στην περίπτωση α΄ του άρθρου 2 της παρούσας:

α) Τα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, με μια εγγραφή ανά αριθμό μητρώου Φ.Τ.Μ..

β) Τα λοιπά μηχανογραφικά ή χειρόγραφα εκδιδόμενα στοιχεία λιανικών συναλλαγών, συμψηφισμένα με τις αποδείξεις επιστροφής, με μια εγγραφή.

Β. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ

1. Καταχωρούνται ανά ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενου, με μία κατ’ ελάχιστο εγγραφή αναλόγως, οι ανωτέρω περιπτώσεις Α.1.α΄και β΄, που αφορούν παραστατικά αγορών αγαθών ή υπηρεσιών.

2. Καταχωρούνται συγκεντρωτικά, χωρίς αναγραφή του ΑΦΜ του αντισυμβαλλομένου, ληφθέντα παραστατικά, που έχουν εκδοθεί στο όνομα τρίτου προσώπου (π.χ. λογαριασμοί Δ.Ε.Η., Ε.ΥΔ.Α.Π. κ.λπ.), στις καταστάσεις του προσώπου που αφορά πραγματικά η δαπάνη ή που αφορούν αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών και έχουν εκδοθεί στοιχεία λιανικής.

Άρθρο 4

Χρόνος υποβολής

  1. 1.        Οι καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων του άρθρου 1 της παρούσας, υποβάλλονται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο και ανεξάρτητα από την τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων, ως εξής:

α) από τον εκδότη μηνιαίως, ανεξαρτήτως κατηγορίας των τηρούμενων βιβλίων του (απλογραφικά ή διπλογραφικά) ή της απαλλαγής του από τήρηση και το αργότερο τρεις ημέρες πριν από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. για τους τηρούντες διπλογραφικά βιβλία,

β) από το λήπτη μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της περιοδικής δήλωσης που αφορούν (μήνα ή τρίμηνο) και εφόσον δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής περιοδικής δήλωσης, μέχρι την εικοστή ημέρα του μήνα που ακολουθεί τη λήξη κάθε ημερολογιακού εξάμηνου που αφορούν.

Ειδικά, για την πρώτη εφαρμογή, οι ανωτέρω καταστάσεις, που αφορούν συναλλαγές Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2014, υποβάλλονται, ανά μήνα, μέχρι την προθεσμία υποβολής των καταστάσεων του μηνός Μαρτίου 2014.

2. Ως ημερομηνία υποβολής, θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρισης αυτών, στο σύστημα υποβολής καταστάσεων φορολογικών στοιχείων του δικτυακού τόπου του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Η υποβολή εκπρόθεσμης ή διορθωτικής κατάστασης, πραγματοποιείται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Στην περίπτωση υποβολής διορθωτικής κατάστασης, μπορεί να καταχωρούνται μόνο οι εγγραφές του πίνακα που τροποποιούνται.

Άρθρο 5

Τρόπος υποβολής

Η υποβολή των καταστάσεων πραγματοποιείται με την αποστολή ηλεκτρονικού αρχείου, ή την χρήση διαδικτυακής υπηρεσίας (webservice) στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών. Οι προδιαγραφές του αρχείου και ο τρόπος διαβίβασης, αναρτώνται στον ανωτέρω διαδικτυακό τόπο.

Οι καταστάσεις υποβάλλονται είτε ενιαία για την έδρα και τις εγκαταστάσεις της επιχείρησης είτε για την έδρα και κάθε εγκατάσταση ξεχωριστά.

Οι υπόχρεοι μπορούν, για τη δημιουργία του κατάλληλου αρχείου, να χρησιμοποιούν την ειδική διαδικτυακή εφαρμογή, που παρέχεται από το Υπουργείο Οικονομικών.

Άρθρο 6

Διασταυρώσεις και Εκκαθάριση

Κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους, τα υποβληθέντα στοιχεία των καταστάσεων πελατών − προμηθευτών διασταυρώνονται από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και οι ασυμφωνίες και αποκλίσεις αναρτώνται στους «λογαριασμούς» των υπόχρεων προσώπων, που τηρούνται στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα προσαρμογής και περαιτέρω διόρθωσης αυτών.

Άρθρο 7

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα ισχύει για τα φορολογικά στοιχεία, που εκδίδονται από 1.1.2014.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 7 Ιανουαρίου 2014

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Ειδικότερα, όσοι επιχειρηματίες τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην Γ΄ κατηγορίας) θα πρέπει να υποβάλλουν κάθε μήνα τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών- προμηθευτών, ενώ όσοι τηρούν απλογραφικά βιβλία (εσόδων- εξόδων ή πρώην Β΄ κατηγορίας) θα υποχρεούνται να υποβάλλουν τις καταστάσεις προμηθευτών ανά τρίμηνο.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικά θα προβλέπεται μια μεταβατική περίοδος προσαρμογής τριών μηνών. Έτσι, όλοι οι υπόχρεοι θα κληθούν να υποβάλουν τον Απρίλιο ηλεκτρονικά τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών- προμηθευτών για τα φορολογικά στοιχεία που εξέδωσαν και έλαβαν μέσα στο α΄ τρίμηνο 2014.

Από τον Μάιο και μετά, η υποβολή των καταστάσεων πελατών θα γίνεται ανά μήνα από όλους τους υπόχρεους, ενώ η υποβολή των καταστάσεων προμηθευτών θα γίνεται ανά μήνα από όσους τηρούν διπλογραφικά βιβλία και ανά τρίμηνο από όσους τηρούν απλογραφικά βιβλία.

Στις μηνιαίες ηλεκτρονικές καταστάσεις πελατών, οι υπόχρεοι θα δηλώνουν όλα τα τιμολόγια, καθώς και τα συνολικά ποσά συναλλαγών που αναγράφουν οι αποδείξεις λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών που έχουν εκδώσει τον προηγούμενο μήνα. Με βάση τη νέα διάταξη του φορολογικού, θα δηλώνονται οι αξίες όλων των εκδοθέντων και ληφθέντων τιμολογίων, ακόμη και από το πρώτο ευρώ.

Με το έως σήμερα σύστημα, η υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων ήταν σε ετήσια βάση και αφορούσε το αμέσως προηγούμενο έτος. Ενώ, τα φορολογικά στοιχεία που καταχωρούνταν υποχρεωτικά, ήταν μόνο τα τιμολόγια αξίας άνω των 300 ευρώ έκαστο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Η πιλοτική εφαρμογή είναι διαθέσιμη για δοκιμές στο https://www1.gsis.gr/myf/web/pages/

Είσοδος με τους κωδικούς taxisnet, μπορείτε να δημιουργήσετε εγγραφές για όποιον επιθυμείτε χωρίς συνέπειες, μια και όλες θα διαγραφούν στο τέλος Ιανουαρίου 2014.

Επίσης, οδηγίες κλήσης και δείγμα κώδικα ως βοήθημα για την υλοποίηση client για το RESTwebservice υποβολών.

Κλήση RESTService

Οι παρατηρήσεις για το σύστημα είναι ευπρόσδεκτες στο myf@gsis.gr

 

Συχνές ερωτήσεις-απαντήσεις

Για τις συναλλαγές που θα πραγματοποιούνται από 1/1/2014 υπάρχει η υποχρέωση για τις επιχειρήσεις να υποβάλλουν καταστάσεις φορολογικών στοιχείων για διασταύρωση πληροφοριών ανά μήνα σύμφωνα με την ΠΟΛ…

Παρακάτω θα βρείτε απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQ) για τις καταστάσεις αυτές και το σύστημα υποδοχής και ανάρτησής τους.

Υπόχρεοι, Περιεχόμενο και Προθεσμίες

1. Ποιό είναι το περιεχόμενο αυτών των καταστάσεων;

Η κατάσταση περιέχει συγκεντρωτικά στοιχεία εκδοθέντων και ληφθέντων τιμολογίων και συγκεντρωτικά στοιχεία λιανικών πωλήσεων και δαπανών. Πιο συγκεκριμένα, κάθε εγγραφή με τιμολόγια περιέχει: ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενου, Περίοδο που Αφορά, Πλήθος Τιμολογίων, Καθαρή Αξία, ΦΠΑ, ενώ οι εγγραφές λιανικών συναλλαγών και δαπανών είναι παρόμοιες, χωρίς ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενου.

 

2. Θα υπάρχει όριο αξίας πάνω από το οποίο θα ισχύει η υποχρέωση υποβολής;

Όλες οι συναλλαγές ανεξαρτήτως αξίας πρέπει να υποβάλλονται.

 

3. Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία στην οποία θα υποβάλλονται οι καταστάσεις αυτές;

Η υποχρέωση υποβολής για τα έσοδα είναι μέχρι την 18η του επόμενου μηνός. Για τα έξοδα δεν υπάρχει προθεσμία, αλλά πρέπει να υποβληθούν προ της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ στην οποία θα δηλωθούν.

 

4. Καταργείται η μέχρι τώρα διαδικασία ετήσιας υποβολής αρχείου συγκεντρωτικών καταστάσεων με τις προδιαγραφές που ίσχυαν έως τώρα;

Παραμένει η υποχρέωση ετήσιας συγκεντρωτικής για τις συναλλαγές του 2013 στο παλαιό σύστημα και με το παλαιό μορφότυπο. Για τις συναλλαγές του 2014 προφανώς καταργείται η διαδικασία.

 

5. Οι χονδρικές συναλλαγές θα καταχωρούνται αναλυτικά ανά ΑΦΜ, δηλαδή κάθε παραστατικό ξεχωριστά ή συγκεντρωτικά;

Η υποχρέωση για τις χονδρικές συναλλαγές είναι συγκεντρωτικές εγγραφές ανά ΑΦΜ, αλλά αθροίζονται ξεχωριστά οι συναλλαγές αντίστροφης ροής αξίας (πχ. πιστωτικά τιμολόγια) σε διακριτή εγγραφή ανά ΑΦΜ.

Στα έσοδα είναι πάντα ανά ΑΦΜ και ανά μήνα, αλλά στα έξοδα, και μόνο για όσους έχουν απλογραφικά, είναι δυνατόν να υποβληθεί μια εγγραφή ανά ΑΦΜ και ανά τρίμηνο.

Το σύστημα υποδέχεται και αναλυτικά στοιχεία ανά παραστατικό ή και ανάμεικτα αναλυτικά και συγκεντρωτικά και μπορεί να δημιουργεί τα συγκεντρωτικά.

 

6. Ποιοί είναι οι τρόποι υποβολής; Μπορεί να γίνει αυτόματα;

Δίνονται πολλαπλές δυνατότητες (xmlupload, webservice, σύνδεση με ΕΑΦΔΣΣ, φόρμα για χειροκίνητη υποβολή) ώστε να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις. Όποιον τρόπο και να επιλέξει για τη διαβίβαση των συναλλαγών, θα πρέπει τουλάχιστον μία φορά το μήνα να μπαίνει ο διαχειριστής ή ο εξουσιοδοτημένος λογιστής στο σύστημα, να ελέγχει και να τροποποιεί την κατάστασή της, και να την υποβάλλει.

 

7. Με ποιον τρόπο θα υποβάλλονται οι εκπρόθεσμες ή διορθωτικές καταστάσεις;

Το σύστημα επιτρέπει τη προσθήκη και τροποποίηση οποιασδήποτε εγγραφής μέχρι τη λήξη του τρέχοντος οικονομικού έτους και πριν την υποβολή της εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ. Κυρώσεις επιβάλλονται για εκπρόθεσμες (πέραν της 18 του επόμενου μηνός) προσθήκες ή τροποποιήσεις στις εγγραφές εσόδων. Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία που υποβάλλονται θα πρέπει να συμβαδίζουν με τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ, άρα αν υποβάλλεται τροποποιητική δήλωση ΦΠΑ, θα πρέπει πρώτα να τροποποιείται ανάλογα η κατάσταση φορολογικών στοιχείων.

 

8. Θα υπάρχουν ακυρωτικές εγγραφές;

Δεν υπάρχουν ακυρωτικές, θα πρέπει απλά να τροποποιούνται ή να διαγράφονται οι ανάλογες εγγραφές.

 

9. Αν μια εταιρία απαλλάσσεται από ΦΠΑ, θα υποβάλλει στοιχεία; Και τι πρέπει να κάνουν οι αντισυμβαλλόμενοί της;

Ναι θα υποβάλλει, η υποχρέωση υποβολής είναι ανεξάρτητη της απαλλαγής ΦΠΑ. Οι αντισυμβαλλόμενοι δηλώνουν ότι αναγράφεται στα ανάλογα παραστατικά.

 

10. Όσον αφορά τις λιανικές πωλήσεις, στην περίπτωση που μια επιχείρηση έχει περισσότερες από μία ταμειακές μηχανές, τα στοιχεία θα αποστέλλονται ανά εταιρεία συγκεντρωτικά ή ανά ταμειακή μηχανή;

Ζητούνται υποχρεωτικά ανά ταμειακή. Για ένα διάστημα προσαρμογής, θα γίνονται δεκτές και συγκεντρωτικές δηλώσεις.

 

11. Οι πιστωτικές ΑΠΥ πού υποβάλλονται; Οι λιανικές πωλήσεις από ΕΑΦΔΣΣ πού υποβάλλονται;

Και οι δύο περιπτώσεις συμψηφίζονται με τις χειρόγραφες και εκτός ταμειακής συναλλαγές και υποβάλλονται με ένδειξη «Χωρίς ταμειακή».

 

12. Που υποβάλλονται οι ΑΠΥ προς ιδιώτες από ελεύθερο επαγγελματία;

Αθροίζονται μαζί με τις λιανικές πωλήσεις.

 

13. Όσον αφορά τα έξοδα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις από ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ που έχουν εκδοθεί σε όνο μ α τρίτου (ιδιοκτήτη του ακινήτου), θα συμπεριλαμβάνονται στις καταστάσεις ή όχι και με ποιο τρόπο;

Θα συμπεριλαμβάνονται συγκεντρωτικά ανά μήνα ή ανά τρίμηνο για τα απλογραφικά σε μία εγγραφή δαπανών, χωρίς αντισυμβαλλόμενο.

 

14. Σε περίπτωση που ένας υπόχρεος λάβει ένα τιμολόγιο καθυστερημένα (πχ λόγω ταχυδρομείου), με τί περίοδο αναφοράς το καταχωρεί στο σύστημα;

Μπορεί να το καταχωρήσει είτε με την περίοδο που το υποβάλλει είτε με την περίοδο που εκδόθηκε: ο κανόνας είναι ότι θα πρέπει να το βάλει στην ίδια περίοδο που το δήλωσε και στην περιοδική ΦΠΑ.

 

15. Ένας υπόχρεος έχει επιλέξει να στέλνει συγκεντρωτικές εγγραφές groupedExpenses: Μπορεί να επιλέξει να μη στέλνει πιστωτικά (credit εγγραφές), αλλά να βάζει απευθείας την καθαρή θέση μ ε κάθε αντισυμβαλλόμενο;

Όχι, υποχρεωτικά τα παραστατικά αντίστροφης αξίας αθροίζονται ξεχωριστά σε διακριτή εγγραφή.

 

16. Σε περιπτώσεις τιμολογίων με εισφορές, παρακρατήσεις ή άλλους φόρους, τί «καθαρό ποσό» δηλώνεται;

Το Καθαρό Ποσό που δηλώνεται είναι το σύνολο της προ ΦΠΑ αξίας.

 

17. Στα έξοδα ο ΦΠΑ όπως προκύπτει από τα φορολογικά στοιχεία μπορεί να διαφέρει από το ΦΠΑ που τελικά εκπίπτει ο λήπτης. Τι συμπληρώνεται στην κατάσταση, δεδομένου ότι θα υπάρχει διασταύρωση με τις δηλώσεις ΦΠΑ;

Για τις χονδρικές πρώτα ζητείται η συμφωνία των αντισυμβαλλομένων και μετά η συμφωνία με τη δήλωση ΦΠΑ. Άρα όπου διασταυρώνεται πληροφορία στο σύστημα ΜΥΦ, συμπληρώνεται αυτό που γράφει το παραστατικό, ενώ αυτό που εκπίπτει δηλώνεται στην περιοδική ΦΠΑ.

Στην εγγραφή δαπανών που δε διασταυρώνεται η ΜΥΦ, συμπληρώνεται αυτό που εκπίπτει.

 

18. Πως δηλώνονται οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται σε άλλο νόμισμα εκτός ευρώ;

Οι συναλλαγές δηλώνονται κατόπιν μετατροπής των αξιών τους σε ευρώ σύμφωνα με την ισοτιμία που ανακοινώνει μηνιαία η Δνση ΦΠΑ του ΥΠΟΙ.

 

19. Αυτοτιμολόγηση, όπου εκδότης είναι ο ίδιος ο λήπτης που εκδίδει τιμολόγιο για λογαριασμό του προμηθευτή του. Ποιός δηλώνει και τί;

Ο εκδότης του τιμολογίου θα το συμπεριλαμβάνει στα έξοδά του ως λήπτης. Ο προμηθευτής θα υποχρεούται και αυτός να υποβάλλει τα στοιχεία ως έσοδο (είτε αναλυτικά είτε συγκεντρωτικά).

 

20. Περίπτωση ανάθεσης τιμολόγησης, πχ ελληνικό υποκατάστημα πολυεθνικής που δεν τιμολογεί απευθείας, αλλά εκδίδει τιμολόγια μέσω της μητρικής (με τη διαδικασία της ανάθεσης). Παραμένει η υποχρέωση υποβολής;

Ναι, από το ελληνικό ΑΦΜ.

 

21. Εταιρίες που αποτελούν Φορολογικούς Αντιπρόσωπους εταιριών του εξωτερικού: Ειδικότερα στις περιπτώσεις που εκδίδονται τιμολόγια από φορολογικό αντιπρόσωπο για πωλήσεις που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα για λογαριασμό πελάτη τους πώς θα διαχωρίζονται τα έσοδα του φορολογικού αντιπροσώπου από τα έσοδα του πελάτη τους;

Δε θα διαχωρίζονται, αναλαμβάνοντας όλες τις υποχρεώσεις των πελατών τους, θα τα περάσουν ως δικά τους έσοδα.

 

22. Εταιρίες που είναι VATregistered στην Ελλάδα κατά ΠΟΛ.1113/22.5.2013 είναι υπόχρεοι;

Ναι.

 

23. Σε ποιούς αφορά η ένδειξη «Μη Υπόχρεου» που δηλώνεται στα έξοδα;

Αφορά σε ιδιώτες χωρίς βιβλία λόγω χαμηλού ετήσιου τζίρου, ο λήπτης το δηλώνει με το ΑΦΜ τους και με την ένδειξη, ώστε να μην αναμένεται διασταύρωση.

 

24. Τιμολόγια αγορών από ιδιώτες: περιλαμβάνονται κανονικά στα έξοδα με το ΑΦΜ του ιδιώτη;

Ναι, με την ένδειξη «Μή Υπόχρεου».

 

25. Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις, όπου τα τιμολόγια που εκδίδονται προσμετρούνται και στις αποδείξεις λιανικής (εκδίδονται σε αντικατάσταση των αποδείξεων);

Θα δηλωθούν μια φορά στη χοντρική και θα αφαιρεθούν από τη λιανική (από το πεδίο που αθροίζονται οι χειρόγραφες λιανικές).

 

26. Θα διατηρηθεί η δυνατότητα υποβολής ανά υποκατάστημα;

Ναι, μια επιχείρηση μπορεί να υποβάλλει ανά υποκατάστημα εφόσον το επιλέξει, αποκλειστικά με μεταφόρτωση αρχείου – uploadxml.

Εφόσον κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας, δε θα μπορεί να υποβάλλει συνολικά.

 

27. Υποβάλλονται συναλλαγές με αντισυμβαλλόμενους στο εξωτερικό;

Όχι, υποβάλλονται χονδρικές συναλλαγές μόνο με ελληνικά ενεργά ΑΦΜ.

Αποστολή Στοιχείων και Μορφότυπος Αρχείου

 

28. Τί είδος αρχείου γίνεται δεκτό; Υπάρχουν περιορισμοί;

Ο μόνος τύπος αρχείου που γίνεται δεκτός από την εφαρμογή είναι xml. Το σύστημα υποστηρίζει συμπίεση zip, συγκεκριμένα:

WebService: υποστηρίζεται μόνο zip (με ένα xml αρχείο μέσα στο zip).

WebUpload: υποστηρίζεται και xml αρχείο και zip (με ένα xml αρχείο μέσα στο zip). Το μέγιστο μέγεθος αρχείου που υποστηρίζεται είναι 4ΜΒ.

 

29. Ο υπόχρεος μπορεί να στείλει στοιχεία αποσπασματικά με διαφορετικά αρχεία (πχ. χωριστά τα στοιχεία πωλήσεων και με άλλο αρχείο τα στοιχεία αγορών);

Ναι, χωρίς περιορισμούς.

 

30. Κάθε αρχείο μπορεί να έχει ένα ή περισσότερα πακέτα-packages, δηλαδή δεν είναι υποχρεωτικό να περιλαμβάνονται όλα τα πακέτα (πχ με μηδενικές τιμές);

Ναι, μπορεί.

 

31. Υποστηρίζεται «υβριδική» ενημέρωση, όπου ο ίδιος υπόχρεος μπορεί να στέλνει αναλυτικά στοιχεία για ένα αντισυμβαλλόμενο και συγκεντρωτικά για έναν άλλο;

Ναι, με χρησιμοποίηση ξεχωριστών πακέτων.

 

32. Στην περίπτωση αποστολής αναλυτικών στοιχείων, θεωρητικά μπορεί να προκύψει η περίπτωση να συμπίπτει το unique_id διαφορετικών παραστατικών στην ίδια περίοδο (πχ έκδοση από 2 διαφορετικά υποκαταστήματα ή ακόμα μπορεί να συμπίπτει ο αριθμός ενός τιμολογίου με ένα τιμολόγιο / δελτίο αποστολής). Είναι αποδεκτό ή πρέπει να το αντιμετωπίσει ο αποστολέας;

Είναι αποδεκτό, το unique_id είναι απλά πληροφοριακό στοιχείο για τον υπόχρεο, δεν αξιοποιείται ούτε ελέγχεται από το σύστημα.

 

33. Τι συμβαίνει σε ήδη απεσταλμένες εγγραφές του ίδιου μήνα όταν αποστέλλεται εγγραφή με «replace«;

Το replace διαγράφει όλες τις (αναλυτικές και συγκεντρωτικές) εγγραφές για την περίοδο, και άρα στο replace πρέπει να συμπεριληφθούν όλες ξανά, έστω κι αν χρειάζεται να διορθωθεί μόνο μια εγγραφή.

 

34. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επιλογή «replace» για να αποσταλούν εγγραφές συνολικά (συγκεντρωτικά ή αναλυτικά) για πρώτη φορά για μια περίοδο;

Ναι.

 

35. Τι συμβαίνει σε ήδη απεσταλμένες εγγραφές του ίδιου μήνα όταν αποστέλλεται εγγραφή με «incremental«;

Το incremental εκτελεί διαγραφή ή τροποποίηση συγκεντρωτικών εσόδων μόνο για τα ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενων που υπάρχουν στο τρέχον xml αρχείο. Δηλαδή δε διαγράφει το σύνολο των συγκεντρωτικών εσόδων στην περίοδο αναφοράς. Αυτό σημαίνει στην περίπτωση του incremental ότι όταν έχουμε νέο τιμολόγιο για ένα ΑΦΜ, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε για το συγκεκριμένο ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενου ξανά όλα τα τιμολόγια στην περίοδο αναφοράς.

 

36. Σε περίπτωση που από λάθος έχει κατατεθεί ένα τιμολόγιο για έναν αντισυμβαλλόμενο, ενώ θα έπρεπε να μην υπάρχει εγγραφή γι’ αυτόν, πώς διορθώνεται;

Μπορείτε να υποβάλετε νέα συγκεντρωτική τύπου «incremental» με μηδενικές αξίες για τον συγκεκριμένο αντισυμβαλλόμενο.

 

37. Ένα αρχείο μπορεί να περιέχει το σύνολο των εγγραφών για μια περίοδο με λογική replace ώστε να γίνεται εξ αρχής ενημέρωση και ταυτόχρονα να έχει ένα package για άλλη περίοδο που να είναι incremental;

Όχι, μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί άλλο αρχείο για διαφορετική περίοδο.

 

38. Πώς υποβάλλονται οι λιανικές πωλήσεις;

Υποβάλλονται διακριτά μηνιαία αθροίσματα με τον κωδικό της Ταμειακής (ΦΤΜ, ΑΔΗΜΕ κλπ.) όπως αυτός είναι δηλωμένος στο taxis στο πεδίο το πεδίο cashreg_id. Οι λιανικές μέσω ΕΑΦΔΣΣ και από ταξίμετρα συναθροίζονται σε διακριτό πεδίο με χειρόγραφα και αποδείξεις επιστροφής και υποβάλλονται με κενή ένδειξη στο πεδίο cashreg_id ή «χωρίς ταμειακή» στο site της εφαρμογής.

Μεταβατικά, θα επιτραπεί να υποβάλλονται οι λιανικές πωλήσεις από το σύνολο των ταμειακών με την τιμή «0» στο πεδίο cashreg_id ή «Όλες οι ταμειακές» στο site της εφαρμογής.

Αν γίνει η συνολική υποβολή, δε θα επιτρέπεται να υποβάλλονται ταυτόχρονα και αναλυτικά ανά ταμειακή και αντίστροφα.

 

39. Το otherExpenses αντιμετωπίζεται πάντα με τη λογική το fullreplace για την περίοδο που αφορά (είναι το μόνο που δεν υποστηρίζει action);

Ναι.

 

40. Πότε και πώς συμπληρώνεται το πεδίο υποκατάστημα;

Το υποκατάστημα συμπληρώνεται μόνο στην περίπτωση που χρησιμοποιείται η δυνατότητα, αλλιώς είναι κενό (που σημαίνει συνολική υποβολή για το ΑΦΜ). Υποβολή ανά υποκατάστημα αποκλείει τη συνολική υποβολή και αντίστροφα. Εφόσον συμπληρώνεται, το περιεχόμενο είναι ένας αριθμός από 0 (που σημαίνει έδρα) έως 9999, όπως τα έχει δηλώσει η επιχείρηση στο taxis (το λογιστήριο οφείλει να γνωρίζει), και όπως τα υπέβαλλε και στην ετήσια κατάσταση πελατών- προμηθευτών. Σημειώνεται ότι μπορεί να μην είναι συνεχόμενοι αριθμοί, εφόσον ορισμένα υποκαταστήματα μπορεί να απενεργοποιηθούν.

                            Σχήμα XSD

<?xml version=»1.0″ encoding=»utf-8″?>

<xs:schema attributeFormDefault=»unqualified» elementFormDefault=»qualified» xmlns:xs=»http://www.w3.org/2001/XMLSchema»>

  <xs:simpleType name=»afm-type»>

    <xs:restriction base=»xs:string»>

      <xs:pattern value=»\d{9}»/>

    </xs:restriction>

  </xs:simpleType>

  <xs:simpleType name=»decimal-type» >

    <xs:restriction base=»xs:string»>

      <xs:maxLength value=»19″ />

      <xs:pattern value=»\d{1,16}(,\d{1,2})?»/>

    </xs:restriction>

  </xs:simpleType>

  <xs:simpleType name=»year-type» >

    <xs:restriction base=»xs:integer»>

      <xs:minInclusive value=»1900″/>

      <xs:maxInclusive value=»2999″/>

    </xs:restriction>

  </xs:simpleType>

  <xs:simpleType name=»month-type» >

    <xs:restriction base=»xs:integer»>

      <xs:minInclusive value=»1″/>

      <xs:maxInclusive value=»12″/>

    </xs:restriction>

  </xs:simpleType>

  <xs:simpleType name=»action-type»>

    <xs:restriction base=»xs:string»>

      <xs:enumeration value=»replace»/>

      <xs:enumeration value=»incremental»/>

    </xs:restriction>

  </xs:simpleType> 

  <xs:simpleType name=»note-type»>

    <xs:restriction base=»xs:string»>

      <xs:enumeration value=»credit»/>

      <xs:enumeration value=»normal»/>

    </xs:restriction>

  </xs:simpleType>

  <xs:simpleType name=»nonObl-type» >

    <xs:restriction base=»xs:integer»>

      <xs:minInclusive value=»0″/>

      <xs:maxInclusive value=»1″/>

    </xs:restriction>

  </xs:simpleType>

  <xs:element name=»packages»>

    <xs:complexType>

      <xs:sequence>

        <xs:element name=»package» minOccurs=»1″ maxOccurs=»1″>

          <xs:complexType>

            <xs:all>

              <xs:element name=»revenueInvoices» minOccurs=»0″>

                <xs:complexType>

                  <xs:sequence>

                    <xs:element name=»invoice» maxOccurs=»unbounded»>

                      <xs:complexType>

                        <xs:all>                         

                          <xs:element name=»afm» type=»afm-type» />

                          <xs:element name=»unique_id» type=»xs:string» minOccurs=»0″/>

                          <xs:element name=»amount» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»tax» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»note» type=»note-type» />

                          <xs:element name=»date» type=»xs:date» />

                        </xs:all>

                      </xs:complexType>

                    </xs:element>

                  </xs:sequence>

                  <xs:attribute name=»action» type=»action-type» use=»required» />

                </xs:complexType>

              </xs:element>

              <xs:element name=»groupedRevenues» minOccurs=»0″>

                <xs:complexType>

                  <xs:sequence>

                    <xs:element name=»revenue» maxOccurs=»unbounded»>

                      <xs:complexType>

                        <xs:all>

                          <xs:element name=»afm» type=»afm-type» />

                          <xs:element name=»amount» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»tax» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»invoices» type=»xs:positiveInteger» />

                          <xs:element name=»note» type=»note-type» />

                          <xs:element name=»date» type=»xs:date» minOccurs=»0″/>

                        </xs:all>

                      </xs:complexType>

                    </xs:element>

                  </xs:sequence>

                  <xs:attribute name=»action» type=»action-type» use=»required» />

                </xs:complexType>

              </xs:element>

              <xs:element name=»groupedExpenses» minOccurs=»0″>

                <xs:complexType>

                  <xs:sequence>

                    <xs:element name=»expense» maxOccurs=»unbounded»>

                      <xs:complexType>

                        <xs:all>

                          <xs:element name=»afm» type=»afm-type» />

                          <xs:element name=»amount» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»tax» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»invoices» type=»xs:positiveInteger» />

                          <xs:element name=»note» type=»note-type» />

                          <xs:element name=»nonObl» type=»nonObl-type» />

                          <xs:element name=»date» type=»xs:date» minOccurs=»0″/>

                        </xs:all>

                      </xs:complexType>

                    </xs:element>

                  </xs:sequence>

                  <xs:attribute name=»action» type=»action-type» use=»required» />

                </xs:complexType>

              </xs:element>

              <xs:element name=»groupedCashRegisters» minOccurs=»0″>

                <xs:complexType>

                  <xs:sequence>

                    <xs:element name=»cashregister» maxOccurs=»unbounded»>

                      <xs:complexType>

                        <xs:all>

                          <xs:element name=»cashreg_id» type=»xs:string» minOccurs=»0″/>

                          <xs:element name=»amount» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»tax» type=»decimal-type» />

                          <xs:element name=»date» type=»xs:date» minOccurs=»0″/>

                        </xs:all>

                      </xs:complexType>

                    </xs:element>

                  </xs:sequence>

                  <xs:attribute name=»action» type=»action-type» use=»required» />

                </xs:complexType>

              </xs:element>

              <xs:element name=»otherExpenses» minOccurs=»0″>

                <xs:complexType>

                  <xs:all>

                    <xs:element name=»amount» type=»decimal-type» />

                    <xs:element name=»tax» type=»decimal-type» />

                    <xs:element name=»date» type=»xs:date» minOccurs=»0″/>

                  </xs:all>                 

                </xs:complexType>

              </xs:element>             

            </xs:all>

            <xs:attribute name=»actor_afm» type=»afm-type» use=»required» />

            <xs:attribute name=»month» type=»month-type» use=»required» />

            <xs:attribute name=»year» type=»year-type» use=»required» />

            <xs:attribute name=»branch» type=»xs:string» use=»optional» />

          </xs:complexType>

        </xs:element>

      </xs:sequence>

    </xs:complexType>

  </xs:element>

</xs:schema>

                                     Δείγμα XML

<!–

Version Draft 4.0, 28 Nov 2013

1. login token in header or in url

–><packages><package actor_afm=»100299188″ month=»9″ year=»2013″ branch=»123″><!– actor AFM – συμπληρώνεταιμετοΑΦΜτουυπόχρεου –><revenueInvoices action=»replace|incremental»><invoice><!–Δηλώνεταιμε Replace γιαναπροηγηθείκαθαρισμόςτωντιμολογίωνκαιεπαναφόρτωσηστηνπερίοδοαναφοράς.

        Δηλώνεται Incremental γιαναγίνειτμηματικήενημέρωσητωντιμολογίωνμεβάσητονμοναδικόκωδικόαναφοράςτιμολογίου (unique_id)–><afm>300400000</afm><!–τοΑΦΜτουαντισυμβαλλόμενου –><unique_id>Α223331</unique_id><!– ομοναδικόςαριθμόςπαραστατικού, δέχεταιαλφαριθμητικέςτιμές–><amount>100,10</amount><!– τοκαθαρόποσόχωρίςΦΠΑ –><tax>10,10</tax><!– τοποσότουΦΠΑ –><note>credit|normal</note><!– credit: τιμολόγιααντίστροφηςαξίας, normal: χρεωστικάτιμολόγια –><date>2013-10-01</date><!– ημερομηνίαέκδοσηςτιμολογίου –></invoice></revenueInvoices><groupedRevenues action=»replace|incremental»><!– σχήμασυγκεντρωτικώνεσόδων–><revenue><!–Δηλώνεταιμε Replace γιαναπροηγηθείκαθαρισμόςτωνσυγκεντρωτικώνκαιεπαναφόρτωσηστηνπερίοδοαναφοράς.

        Δηλώνεται Incremental για να γίνει τμηματική ενημέρωση των συγκεντρωτικών με βάση το ΑΦΜ στην περίοδο αναφοράς–><afm>300400000</afm><!– το ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου –><amount>100,10</amount><!– το καθαρό ποσό χωρίς ΦΠΑ –><tax>10,10</tax><!– το ποσό του ΦΠΑ –><invoices>3</invoices><!– το πλήθος των τιμολογίων  –><note>credit|normal</note><!– credit: συγκεντρωτικές αντίστροφης αξίας, normal: χρεωστικές συγκεντρωτικές –><date>2013-10-01</date><!– ημερομηνία αναφοράς – δύναται να συμπληρωθεί με την ημερομηνία του τελευταίου τιμολογίου εσόδου –></revenue></groupedRevenues><groupedExpenses action=»replace|incremental»><!– σχήμα συγκεντρωικών εξόδων, η περίοδος αναφοράς είναι μήνας ή τρίμηνο ανάλογα με τον υπόχρεο.

      Για τα τρίμηνα δηλώνεται ο τελευταίος μήνας του τριμήνου δηλ  3|6|9|12–><expense><!–Δηλώνεται με Replace για να προηγηθεί καθαρισμός των συγκεντρωτικών και επαναφόρτωση στην περίοδο αναφοράς.

        Δηλώνεται Incremental για να γίνει τμηματική ενημέρωση των συγκεντρωτικών με βάση το ΑΦΜ στην περίοδο αναφοράς–><afm>300400000</afm><!– το ΑΦΜ του αντισυμβαλλόμενου –><amount>100,10</amount><!– το καθαρό ποσό χωρίς ΦΠΑ –><tax>10,10</tax><!– το ποσό του ΦΠΑ –><invoices>3</invoices><!– το πλήθος των τιμολογίων  –><note>credit|normal</note><!– credit: συγκεντρωτικές αντίστροφης αξίας, normal: χρεωστικές συγκεντρωτικές –><nonObl>0|1</nonObl><!– συμπληρώνεται με μονάδα (1) όταν το το έξοδο δηλώνεται προς Μη Υπόχρεο  –><date>2013-10-01</date><!– ημερομηνία αναφοράς – δύναται να συμπληρωθεί με την ημερομηνία του τελευταίου τιμολογίου εξόδου –></expense></groupedExpenses><groupedCashRegisters action=»replace|incremental»><!– Σχήμα συγκεντρωικών πωλήσεων λιανικής ανά ταμειακή. περιλαμβάνονται και οι χειρόγραφες συγκεντρωτικές

      Δηλώνεται με Replace για να προηγηθεί καθαρισμός των συγκεντρωτικών και επαναφόρτωση στην περίοδο αναφοράς.

      Δηλώνεται Incremental για να γίνει τμηματική ενημέρωση των συγκεντρωτικών στην περίοδο αναφοράς–><cashregister><cashreg_id>00123/01</cashreg_id><!– κωδικός ταμειακής στο taxis, με κενό οι χειρόγραφες –><amount>100,10</amount><!– το καθαρό ποσό χωρίς ΦΠΑ –><tax>10,10</tax><!– το ποσό του ΦΠΑ –><date>2013-10-01</date><!– ημερομηνία αναφοράς –></cashregister></groupedCashRegisters><otherExpenses><!– Δαπάνες που εκπίπτουν–><amount>100,10</amount><!– το καθαρό ποσό χωρίς ΦΠΑ –><tax>10,10</tax><!– το ποσό του ΦΠΑ –><date>2013-10-01</date><!– ημερομηνία αναφοράς –></otherExpenses></package></packages>

Από το πιο κάτω νομοθετικό πλαίσιο, βλέπουμε ότι:

  •   Ο ΚΦΑΣ (άρθρο 10) εξακολουθεί να μιλά για ετήσιες καταστάσεις με κατώτατο όριο συναλλαγών το ποσό των 300,00 € ενώ
  •  Ο ΚΦΔ (Ν.4174/2013 άρθρο 14) δεν θέτει κατώτατο όριο και προβλέπει ότι «Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα καθορίζονται ο χρόνος υποβολής των καταστάσεων, ο τρόπος, η διαδικασία, η έκταση εφαρμογής, το όριο της αξίας των στοιχείων, ο τρόπος επιβεβαίωσης και κάθε άλλο θέμα σχετικά με την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου».

Σχετικά όσα είπε στην πρόσφατη συνέντευξη του στο e-forologika ο ΓΓΔΕ Κος Θεοχ. Θεοχάρης.

Στην συνέντευξη αυτή μεταξύ των άλλων είπε τα εξής:

υποβολή των καταστάσεων θα γίνεται για τα έσοδα μέχρι την 15η του επόμενου μήνα.

-Για τα έξοδα η προθεσμία υποβολής θα οριστεί μέχρι την υποβολή της εκάστοτε περιοδικής ΦΠΑ.

-Το πρώτο τρίμηνο του 2014 θα αντιμετωπιστεί ελαστικά ως περίοδος προσαρμογής.

-Οι χονδρικές συναλλαγές θα αποστέλλονται συγκεντρωτικά ανά ΑΦΜ και ανά μήνα.

Κάθε  έξοδο θα μπορεί να υποβληθεί με μια εγγραφή ανά ΑΦΜ.

-Τα έξοδα που λαμβάνουν οι εταιρίες και έχουν εκδοθεί σε όνομα τρίτου θα συμπεριλαμβάνονται συγκεντρωτικά ανά μήνα ή ανά τρίμηνο σε μία εγγραφή δαπανών, χωρίς αντισυμβαλλόμενο.

Διορθώσεις στις καταστάσεις θα γίνονται μέχρι το τέλος του Οικονομικού έτους, όσον αφορά όμως το σκέλος των εσόδων θα υπάρχει πρόστιμο για την εκπρόθεσμη διόρθωση ή προσθήκη, καθώς θα πρέπει να συμβαδίζουν τα δεδομένα με την περιοδική ΦΠΑ.

Σε προηγούμενη, συνέντευξη του, στο Taxheaven είχε επισημάνει τα εξής:

·      η κάθε επιχείρηση θα μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θα στέλνει τα στοιχεία.

  •   Θα δοθούν πολλαπλές δυνατότητες (xml upload, web service, σύνδεση με ΕΑΦΔΣΣ, φόρμα για χειροκίνητη υποβολή) .

Νομοθετικό πλαίσιο:

 I.          Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας Ν. 4174/2013: Άρθρο 14. Πληροφορίες από τον φορολογούμενο

1. Πληροφορίες, τις οποίες ζητά εγγράφως η Φορολογική Διοίκηση από τον φορολογούμενο, πρέπει να παρέχονται εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την παραλαβή «κοινοποίηση» του σχετικού αιτήματος, εκτός εάν ο φορολογούμενος προσκομίσει επαρκείς αποδείξεις για πιθανές δυσχέρειες κατά την προετοιμασία και υποβολή των πληροφοριών που του ζητήθηκαν, εφόσον οι δυσχέρειες αυτές οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις της Δημόσιας Διοίκησης ή σε λόγους ανωτέρας βίας.

2. Κατόπιν εγγράφου αιτήματος της Φορολογικής Διοίκησης, αντίγραφα μέρους των βιβλίων και στοιχείων ή οποιουδήποτε συναφούς εγγράφου, συμπεριλαμβανομένων πελατολογίων και καταλόγων προμηθευτών, πρέπει να παρέχονται στη Φορολογική Διοίκηση εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την παραλαβή «κοινοποίηση» του σχετικού αιτήματος, εκτός εάν ο φορολογούμενος προσκομίσει επαρκείς αποδείξεις για πιθανές δυσχέρειες κατά την προετοιμασία και παράδοση των πληροφοριών που του ζητήθηκαν, εφόσον οι δυσχέρειες αυτές οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις της Δημόσιας Διοίκησης ή σε λόγους ανωτέρας βίας. Όταν τα βιβλία τηρούνται ή τα στοιχεία εκδίδονται μηχανογραφικά παρέχονται αντίγραφα των ηλεκτρονικών αρχείων. Η Φορολογική Διοίκηση υποχρεούται να παραδίδει στον φορολογούμενο αποδεικτικό παράδοσης, στο οποίο γίνεται μνεία όλων των παραδοθέντων εγγράφων ή αρχείων.

«3. Κάθε φυσικό πρόσωπο με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, κάθε νομικό πρόσωπο και νομική οντότητα, καθώς και οι αγρότες που υπάγονται στο άρθρο 41 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000), υποβάλλουν καταστάσεις φορολογικών στοιχείων, προμηθευτών και πελατών, για τα εκδοθέντα και ληφθέντα φορολογικά στοιχεία αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Οικονομικών, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης  αυτών  (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα). Οι καταστάσεις του προηγούμενου εδαφίου αφορούν φορολογικά στοιχεία που σχετίζονται αποκλειστικά με την επαγγελματική  εξυπηρέτηση καθώς και την εκπλήρωση του σκοπού των προσώπων του προηγούμενου εδαφίου.

4. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα καθορίζονται ο χρόνος υποβολής των καταστάσεων, ο τρόπος, η διαδικασία, η έκταση εφαρμογής, το όριο της αξίας των στοιχείων, ο τρόπος επιβεβαίωσης και κάθε άλλο θέμα σχετικά με την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου[1]

II.        ΚΦΑΣ Άρθρο 10 Διασταυρώσεις και Απόδειξη Συναλλαγών

1. Ο υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 υποβάλλουν καταστάσεις, για μηχανογραφική επεξεργασία και διασταύρωση πληροφοριών, με τις συναλλαγές που πραγματοποίησαν για την επαγγελματική τους εξυπηρέτηση ή την εκπλήρωση του σκοπού τους, από αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών, από χονδρικές πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών και από καταβολή ή είσπραξη αμοιβών, αποζημιώσεων, οικονομικών ενισχύσεων και άλλων δικαιωμάτων.

Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος Φ.Π.Α. υποβάλλουν καταστάσεις, μόνο για τα τιμολόγια πώλησης των προϊόντων τους, που δύνανται να εκδίδουν οι ίδιοι για το σύνολο της παραγωγής τους.

2. …………………………………………………..

3. Οι καταστάσεις της προηγούμενης παραγράφου 1 περιέχουν το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο ή την επωνυμία, καθώς και τον Α.Φ.Μ. του υπόχρεου και το έτος που αφορούν.

Στις καταστάσεις αυτές καταχωρούνται το ονοματεπώνυμο ή η επωνυμία, ο Α.Φ.Μ. των συναλλασσομένων με τον υπόχρεο (προμηθευτών, πελατών κ.λπ.), ο συνολικός αριθμός των τιμολογίων ή άλλων φορολογικών στοιχείων και η συνολική αξία, προ Φ. Π. Α..

Εξαιρετικά, δεν συμπεριλαμβάνονται στις καταστάσεις αυτές συναλλαγές, εφόσον η συνολική αξία, προ Φ.Π.Α., ενός εκάστου στοιχείου που έχει εκδοθεί γι’ αυτές δεν υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ.

4. Οι καταστάσεις της παραγράφου 1 υποβάλλονται μέχρι την εικοστή πέμπτη (25η) Ιουνίου κάθε χρόνου με τις συναλλαγές του προηγούμενου ημερολογιακού έτους.

Οι καταστάσεις υποβάλλονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας στο διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

Οι ανωτέρω καταστάσεις δεν υποβάλλονται, όταν τα δεδομένα τους διαβιβάζονται ηλεκτρονικά στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (α’ 58).

5. Δεν υποχρεούνται στην υποβολή των καταστάσεων της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού:

α) οι τράπεζες για τους τόκους καταθέσεων που χορηγούν, καθώς και για τους τόκους και τις προμήθειες που χορηγούν σε άλλες τράπεζες ή πρόσωπα του άρθρου 1 και πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 ή αγρότες του ειδικού καθεστώτος Φ.Π.Α. ή λαμβάνουν από τα παραπάνω πρόσωπα, με την εξαίρεση των προμηθειών που λαμβάνουν από πρόσωπα του άρθρου 1 ή πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 ή πρόσωπα του ειδικού καθεστώτος Φ. Π. Α. που πωλούν αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες σε κατόχους – χρήστες πιστωτικών καρτών,

β) τα πρόσωπα του άρθρου 1 και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 για τους τόκους καταθέσεων που λαμβάνουν από τράπεζες, για τους τόκους και τις προμήθειες που καταβάλλουν σε τράπεζες ή λαμβάνουν από αυτές, καθώς και για τους μισθούς, τα ημερομίσθια και τις συντάξεις που χορηγούν, με την εξαίρεση των προμηθειών που καταβάλλουν στις τράπεζες λόγω πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών σε κατόχους – χρήστες πιστωτικών καρτών,

γ) τα πρόσωπα του άρθρου 1 και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 ή πρόσωπα του ειδικού καθεστώτος Φ. Π. Α. για τις πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών εκτός της χώρας, καθώς και για τις αγορές αγαθών ή υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δεν ασκούν δραστηριότητα εντός της χώρας,

δ) τα πρόσωπα του άρθρου 1 και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 για τα ασφάλιστρα, τις επιστροφές ασφαλίστρων και τις εκπτώσεις επί των ασφαλίστρων που αναγράφονται στα σχετικά ασφαλιστήρια συμβόλαια ή στις πρόσθετες πράξεις.


[1] Οι παρ. 3 και 4 προστέθηκαν με την παρ. 5 του άρθρου 42 του νόμου 4223/31.12.2013 «Συμπλήρωση διατάξεων στο τέταρτο Κεφάλαιο του ν. 4174/2013 ».

Advertisements

One comment

  1. Πολίτης Γ' Κατηγορίας΄-Δουλοπάροικος

    Αυτή είναι η κατάντια μας όταν de facto μας κυβερνούν τα παράσιτα της πραγματικής οικονομίας, οι οικονομολόγοι.Στην Ελλάδα οι οικονομολόγοι έχουν αναλάβει να καταστήσουν την ελληνική οικονομία μια λογιστική ουτοπία, όπου ακόμη και ο άνεργος χρειάζεται λογιστή/φοροτεχνικό για να ανταπεξέλθει στις σχετικές υποχρεώσεις.Απαιτείται συνεννόηση και άμεση δράση κατά της εν λόγω φαυλότητας!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: